ΝΈΟ

FAG WheelSet 713 6680 50: Αντικατάσταση ρουλεμάν τροχού

Οδηγίες τοποθέτησης – Σωστές πρακτικές
Mercedes_Vito_FAG_001.jpg

Αντικατάσταση ρουλεμάν τροχού (πάνω στο αυτοκίνητο με το ειδικό εργαλείο 400 6199 10)

Στα πλαίσια του ολοκληρωμένου πακέτου Τεχνικής Υποστήριξης από τη FAG και τον όμιλο Schaeffler, σας παραθέτουμε μια σειρά άρθρων με οδηγίες αντικατάστασης ρουλεμάν τροχού ‘βήμα προς βήμα’ για τα δημοφιλέστερα μοντέλα της αγοράς.

​​​​​​​Στο παρακάτω τεχνικό άρθρο γίνεται αναφορά στο Mercedes  Benz Vito, αλλά εφαρμόζεται με τον ίδιο τρόπο και στα μοντέλα Viano, Sprinter και VW Krafter (Εικόνα 1).

Στα συγκεκριμένα μοντέλα ο κατασκευαστής προμηθεύει το ρουλεμάν μαζί με το άκρο, με το αντίστοιχο κόστος φυσικά.

Η FAG, σαν πρώτη (ΟΕ) τοποθέτηση, διαθέτει το ρουλεμάν στο Aftermarket σαν ανεξάρτητη μονάδα, με την προϋπόθεση ότι θα πρέπει να τοποθετηθεί σωστά μιας και πρόκειται για ρουλεμάν 2ης γενιάς, ιδιαίτερης ως προς την τοποθέτησή του και απαιτεί σωστή και ομοιόμορφη πίεση στα σωστά σημεία.

​​​​​​​

Mercedes_Vito_FAG_002.jpg

Το ειδικό εργαλείο, περιλαμβάνει ότι είναι απαραίτητο για να γίνει σωστά αυτή η τοποθέτηση και η εξαγωγή του. Ο σκοπός είναι, εκτός αυτού, το συνεργείο να γλυτώσει πολύτιμο χρόνο και κατ’ επέκταση χρήμα, μιας και το αυτοκίνητο δε χρειάζεται ούτε ευθυγράμμιση, αφού δεν αποσυναρμολογείται καθόλου το άκρο (Εικόνα 2).

Mercedes_Vito_FAG_003.jpg

Ξεκινώντας με την αφαίρεση του τροχού, διακρίνουμε ότι πρέπει να αφαιρέσουμε και να στηρίξουμε τη δαγκάνα των φρένων χωρίς να βγάλουμε τα τακάκια ώστε να μην κρέμεται  από το μαρκούτσι των φρένων και στη συνέχεια αφαιρούμε τη δισκόπλακα όπου και μετά έχουμε πλήρη πρόσβαση στο ρουλεμάν που πρέπει να αντικαταστήσουμε. Θα πρέπει επίσης να αφαιρέσουμε και το προστατευτικό των φρένων (κιθάρα), αλλά και το ακρόμπαρο από το άκρο μιας και αποτελεί ένα από τα σημεία στήριξης του εργαλείου εξαγωγής-επανατοποθέτησης (Εικόνες 3, 4 και 5).

Mercedes_Vito_FAG_004.jpg

Στη συνέχεια, στηρίζουμε το εργαλείο στα δύο σημεία στήριξης της βάσης της δαγκάνας και σαν 3ο σημείο χρησιμοποιούμε, όπως προαναφέραμε, το σημείο που εφαρμόζει το ακρόμπαρο πάνω στο άκρο (Εικόνες 6 και 7).

Mercedes_Vito_FAG_005.jpg

Η εφαρμογή γίνεται φυσικά και πάνω στο ρουλεμάν, ώστε να μπορέσει το εργαλείο να τραβήξει και κατόπιν να σπρώξει το ρουλεμάν από και ξανά στη θέση του (Εικόνα 8).

Με τη βοήθεια της πρέσας και του υδραυλικού εργαλείου, τραβάμε με ασφάλεια το παλιό ρουλεμάν, το οποίο στη περίπτωσή μας είχε αρκετή σκουριά λόγω χρόνου, χλμ αλλά και χώρας προέλευσης του αυτοκινήτου. Κανένα πρόβλημα βέβαια για το εργαλείο, αφού πρόκειται για μια πολύ βαριά κατασκευή, με την εγγύηση ποιότητας της KLANN και φυσικά του ομίλου Schaeffler (Εικόνα 9).

Στο σημείο αυτό, όπως και σε κάθε αντικατάσταση οποιουδήποτε ρουλεμάν τροχού αυτού του τύπου, θα πρέπει να είμαστε σίγουροι για την περίπτωση οβαλότητας του άκρου, διαφορετικά το πρόβλημα είναι πιθανόν να επανεμφανιστεί πολύ σύντομα.

Θα πρέπει επίσης, να είναι καθαρό και να μην υπάρχει σκουριά, υγρασία ή ξένα σώματα (Εικόνα 10).

Mercedes_Vito_FAG_006.jpg

Παρατηρούμε επίσης ότι και το εργοστασιακό ρουλεμάν, είναι ακριβώς το ίδιο και είναι φυσικά της FAG (Εικόνες 11, 12 και 13).

Mercedes_Vito_FAG_007.jpg

Με παρόμοιο τρόπο, γυρνώντας το υδραυλικό εργαλείο ανάποδα, ώστε να πρεσάρει προς τα μέσα, τοποθετούμε το καινούργιο ρουλεμάν και αρχίζουμε αργά να πρεσάρουμε μέχρι να ακουστεί ο χαρακτηριστικός ήχος της ασφάλειας, η οποία επιβεβαιώνει τη σωστή τοποθέτηση μέσα στο άκρο. Παράλληλα, παρατηρούμε ότι και η πίεση της πρέσας ανεβαίνει απότομα, στοιχείο που επιβεβαιώνει τη σωστή τοποθέτηση (Εικόνες 14, 15 και 16).

Mercedes_Vito_FAG_008.jpg

Πλέον και οπτικά, παρατηρούμε τη σωστή εφαρμογή και λειτουργώντας με αντίθετη σειρά από την εξαγωγή, τοποθετούμε όλα τα εξαρτήματα στη θέση τους (Εικόνες 17, 18 και 19).

Mercedes_Vito_FAG_009.jpg

Μέσα στο κουτί, υπάρχουν και οι 2 βίδες της δαγκάνας των φρένων και το παξιμάδι του ακρόμπαρου, εξαρτήματα τα οποία πρέπει να αντικαθίστανται κάθε φορά που αφαιρούνται, αλλά και να σφίγγονται με τη ροπή που ορίζει ο κατασκευαστής (Εικόνα 20).

Mercedes_Vito_FAG_010.jpg

Η FAG και ο όμιλος Schaeffler, για μια ακόμα φορά πρωτοπορούν, προσφέροντας λύσεις σωστής και επαγγελματική επισκευής, προς όφελος των συνεργείων και των καταναλωτών, με τον πιο αξιόπιστο και ιδανικό τρόπο (Εικόνα 21).