Luk Rep Set 622 3312 00: Αντικατάσταση συμπλέκτη (Δίσκο-Πλατό-Ρουλεμάν)

Οδηγίες τοποθέτησης – Σωστές πρακτικές
Hyundai_Matrix_LuK_001.jpg

Στο παρακάτω τεχνικό άρθρο γίνεται αναφορά στο Hyundai Matrix, με κινητήρα 1600κ.εκ.

Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είχε στο κοντέρ περίπου 120.000χλμ και το πατινάρισμα μαζί με την σπογγώδη αίσθηση του πεντάλ και την υπερβολική κατανάλωση καυσίμου, ήταν έντονα.
​​​​​​​
Φυσικά, μετά την αντικατάσταση, όλα επανήλθαν στα φυσιολογικά επίπεδα, με την απόδοση και την κατανάλωση να έχουν αλλάξει σημαντικά προς το καλύτερο.
​​​​​​​

Hyundai_Matrix_LuK_002.jpg

Ξεκινώντας από το μηχανοστάσιο (Εικόνα 2) ,σαν πρώτο βήμα, αποσυνδέουμε τους πόλους της μπαταρίας, ξεκινώντας όπως πάντα από τον αρνητικό, για λόγους ασφαλείας.

Αφού την αφαιρέσουμε, ξεβιδώνοντας επιπλέον τέσσερις 12άρες,αφαιρούμε και τη βάση της, ώστε να αποκτήσουμε τον επιθυμητό χώρο για την αφαίρεση του κιβωτίου (Εικόνα 3).


Σε γενικές γραμμές, η διαδικασία είναι σχετικά εύκολη και λίγων σχετικά εργαλείων.
​​​​​​​

Hyundai_Matrix_LuK_003.jpg

Λύνουμε λοιπόν τον επιλογέα από τις βίδες που βλέπουμε στη φωτογραφία (Εικόνα 4) και με προσοχή τον τοποθετούμε στην άκρη, ώστε να μη μας εμποδίζει. Προσέχουμε σε αυτό το σημείο, να πάρουμε στα χέρια μας το μικρό πλαστικό παρέμβυσμα (Εικόνα 5), καθώς δε στηρίζεται πουθενά και αν το χάσουμε, δε θα μπορεί να γίνει επιλογή ταχυτήτων χωρίς αυτό.
​​​​​​​

Hyundai_Matrix_LuK_004.jpg

Αφαιρούμε και τις δύο ντίζες των ταχυτήτων, τη κάτω αντλία του συμπλέκτη, την πρίζα του κοντέρ και τη πρίζα του αισθητήρα της όπισθεν και δημιουργούμε μια σωστή χωροταξία στα καλώδια και τα εξαρτήματα, ώστε να μη μας δυσκολέψουν στην εξαγωγή και επανατοποθέτηση του κιβωτίου (Εικόνα 6).


Λύνουμε και αφαιρούμε τις 17άρες της περιμέτρου του κιβωτίου και τη μία βίδα της μίζας, καθώς μόνο σε αυτή μπορούμε να έχουμε πρόσβαση από το πάνω μέρος.

Σαν τελευταία ενέργεια απλά λύνουμε και αφαιρούμε ΜΟΝΟ το παξιμάδι της επάνω βάσης στήριξης του κιβωτίου ταχυτήτων (Υπάρχει ήδη το κλειδί τοποθετημένο πάνω στην ίδια εικόνα) ώστε να είναι έτοιμη η βίδα προς αφαίρεση με το χέρι τη στιγμή που θα θέλουμε να διαχωρίσουμε το κιβώτιο από το κινητήρα.
​​​​​​​
Ανυψώνουμε λοιπόν το αυτοκίνητο μέχρι τη μέση και αφαιρούμε τους τροχούς και τα κεντρικά παξιμάδια των ημιαξονίων, τα οποία φροντίζουμε να είναι και ξεκολλημένα από το άκρο και να μη μας παιδέψουν αργότερα.
 

Hyundai_Matrix_LuK_005.jpg

Ερχόμαστε λοιπόν στη μέγιστη θέση ανύψωσης και βλέποντας το κάτω μέρος βγάζουμε το συμπέρασμα για μια σχετικά απλή σειρά και διαδικασία στην αφαίρεση του κιβωτίου (Εικόνα 7).
​​​​​​​

Πραγματικά λοιπόν, ξεκινώντας από τη διαμήκη γέφυρα τη διαχωρίζουμε από την εγκάρσια με 3 βίδες στο πίσω μέρος και άλλες 3 στο μπροστινό. Φυσικά πρέπει πρώτα στο μπροστινό μέρος να αφαιρέσουμε και τη κεντρική βίδα της ελαστικής βάσης του κιβωτίου. Η πάνω βίδα του μεταλλικού μέρους που βιδώνει στο κιβώτιο, για να βγει πιο εύκολα, θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί μια μακρύτερη προέκταση (Εικόνα 8). Όπως και να έχει όμως πρέπει να βγει για να μας βοηθήσει στην εξαγωγή του κιβωτίου σε θέμα χώρου.
 

Hyundai_Matrix_LuK_006.jpg

Στο δύσκολο κομμάτι τώρα και όσον αφορά τη πίσω βάση, θα πρέπει πρώτα να αφαιρέσουμε το κομμάτι που περιέχει το ελαστικό, από τη κεντρική του βίδα και με μακριά προέκταση από το σημείο του δεξιού ημίμπαρου περίπου (Εικόνα 9, Εικόνα 10, Εικόνα 11), και κατόπιν χρησιμοποιώντας τον σασμανόγρυλλο χωρίς την αράχνη, να σηκώσουμε το εμπρός μέρος του συνόλου κινητήρα-κιβωτίου (Εικόνα 12), ώστε να αποκτήσουμε πρόσβαση στις 3 βίδες του μεταλλικού μέρους της βάσης (Εικόνα 13). Εδώ, η χρήση του καστανοπολύγωνου είναι η ιδανική εφόσον λασκάρο υν. Τη πίσω και εμπρός βάση, δηλαδή, την αφαιρούμε ολόκληρη μεν αλλά σε δύο κομμάτια τη καθεμιά (Εικόνα 14).
​​​​​​​

Hyundai_Matrix_LuK_007.jpg

Στη συνέχεια αφαιρούμε και τη δεύτερη βίδα της μίζας, και τις 3 βίδες του κάτω μέρους του κιβωτίου αφήνοντας μόνο την μεγάλη 17αρα εμπρός και τη πίσω, κάτω από τη μίζα, για οδηγούς και για να μην μας χωρίσει ακόμα το κιβώτιο από τον κινητήρα (Εικόνα 15, 16 και 17).
​​​​​​​

Θα πρέπει προηγουμένως, να αφαιρέσουμε και μια «κρυφή» βίδα στο εμπρός μέρος πάνω από τη βάση, που δε φαίνεται εύκολα, και μπορεί να τη ξεχάσουμε (Εικόνα 18).
 

Hyundai_Matrix_LuK_008.jpg

Βγάζουμε λοιπόν τις βαλβολίνες από το κιβώτιο και στη συνέχεια λύνοντας μόνο τα μπαλάκια (Εικόνα 19 και 20), αφαιρούμε και τα δύο ημιαξόνια εντελώς επάνω από το αυτοκίνητο.

​​​​​​​
Τέλος, αφαιρώντας και τις δύο τελευταίες βίδες-οδηγούς που αναφέραμε προηγουμένως και αφού έχουμε στηρίξει και τον κινητήρα ώστε να μη κρεμάσει, μπορούμε να βγάλουμε πλέον με το χέρι τη βίδα της πάνω βάσης (Εικόνα 21) και να προχωρήσουμε, τέλος, στην εξαγωγή του κιβωτίου.
 

Hyundai_Matrix_LuK_009.jpg

Με το κιβώτιο εκτός, λοιπόν, αφαιρούμε το πλατό και τον δίσκο παρατηρώντας την έντονη βέβαια φθορά σε σχέση με τον καινούργιο.

Για να αφαιρέσουμε το παλιό και να εισάγουμε το καινούργιο ρουλεμάν, πρέπει να αποσυναρμολογήσουμε πρώτα το δίχαλο, λύνοντας το παξιμάδι που εφάπτεται πάνω στην αντλία του συμπλέκτη, λύνοντας το παξιμάδι που το συγκρατεί (Εικόνα 22 και 23).

Δε χρειάζεται να σημαδέψουμε κάτι, καθώς έχει συγκεκριμένη θέση τοποθέτησης (Εικόνα 24). Παράλληλα όταν αφαιρέσουμε τον άξονα του δίχαλου, μπορούμε να ελέγξουμε για τυχόν φθορές σε αυτόν και τα πλαστικά στερέωσής του αλλά και να καθαρίσουμε τη χελώνα, κάτι που πρέπει να γίνεται πάντα σε τέτοιες περιπτώσεις (Εικόνα 25 και 26).

Επανασυναρμολογούμε το δίχαλο με το καινούργιο ρουλεμάν, λοιπόν, και το κιβώτιο είναι έτοιμο πλέον προς τοποθέτηση (Εικόνα 27).
​​​​​​​

Hyundai_Matrix_LuK_0010.jpg

Όσον αφορά το δίσκο, όπως πάντα βάζουμε λίγο γράσο στο καρέ και τον οδηγούμε πάνω στον πρωτεύοντα και από τις 2 πλευρές (Εικόνα 28 και 29). Τέλος, σκουπίζουμε ότι γράσο έχει περισσέψει (Εικόνα 30).
​​​​​​​

Hyundai_Matrix_LuK_0011.jpg

Κεντράρουμε τον δίσκο μαζί με το πλατό πάνω στο βολάν, το οποίο ήταν σε πολύ καλή κατάσταση, και σφίγγουμε ισομετρικά και ομοιόμορφα τη περίμετρο με τη σωστή ροπή σύσφιξης, όλες τις βίδες του (Εικόνα 31και 32).
​​​​​​​

Για την τοποθέτηση του κιβωτίου ακολουθήσαμε την ακριβώς αντίστροφη διαδικασία και φυσικά δε ξεχνάμε την πλήρωση του κιβωτίου με φρέσκια βαλβολίνη.