Audi A4 B6 20VT LuK

Οδηγίες τοποθέτησης – Σωστές πρακτικές
Audi_A4_B6_001.jpg
Στο σημερινό άρθρο αναφερόμαστε σε Audi A4 , με διαμήκη κινητήρα 1800 κ.εκ. και με 100.000 χλμ περίπου το οποίο έκανε θόρυβο στη λειτουργία του και σκορτσάριζε ο συμπλέκτης. (Εικόνα 1).
​​​​​​​

Audi_A4_B6_002.jpg

Η επισκευή αφορά έναν συμβατικό συμπλέκτη. Για το συγκεκριμένο όχημα χρησιμοποιήθηκε το σετ 623 1157 00, οι βίδες 411 0133 10 που πρέπει οπωσδήποτε να αλλάζονται και το βολάν 415 0350 10 (Εικόνες 2 και 3).
​​​​​​​
Απαραίτητο σε αυτές τις περιπτώσεις είναι να αλλάζεται και το δίχαλο αλλά και ο οδηγός του ρουλεμάν. Τον οδηγό τον βρήκαμε με κωδικό Luk 414 0019 10 και το δίχαλο από το ελεύθερο εμπόριο.

Το συγκεκριμένο σετ, περιλαμβάνει σετ συμπλέκτη και φυσικά το ρουλεμάν.

Η διαδικασία που θα περιγράψουμε περιλαμβάνει τον έλεγχο του παλιού βολάν με το ειδικό εργαλείο, καθώς και τη τοποθέτηση του νέου συμπλέκτη με το αντίστοιχο ειδικό εργαλείο τοποθέτησης.

Σαν επισήμανση και όσον αφορά το ειδικό εργαλείο τοποθέτησης (Εικόνα 4), θεωρείται υποχρεωτικό στους αυτορυθμιζόμενους συμπλέκτες από σχεδόν όλες τις επώνυμες εταιρίες του κλάδου αλλα και από τους κατασκευαστές των αυτοκινήτων. Επειδή όμως τα ειδικά εργαλεία πρέπει να χρησιμοποιούνται, ώστε να κάνουν και απόσβεση στο χρήστη τους, συνιστάται να χρησιμοποιείται σε ΟΛΟΥΣ τους συμπλέκτες,ανεξάρτητα από το αν είναι αυτορυθμιζόμενοι ή όχι, ώστε να αποφεύγονται τυχόν λάθη, ακούσια φυσικά, και δυσάρεστα αποτελέσματα όπως σκορτσαρίσματα, δυσκολία αποσύμπλεξης κτλ.

Η επισκευή είναι αρκετά εύκολη και χρειάζεται περίπου στις 2 ώρες για να πραγματοποιηθεί.

Audi_A4_B6_003.jpg

Ξεκινήσαμε λοιπόν αφαιρώντας τον αρνητικό πόλο της μπαταρίας και κατόπιν τις ντίζες του επιλογέα (Εικόνες 5 και 6).
​​​​​​​

Audi_A4_B6_004.jpg

Αφαιρούμε και τις 2 βίδες της μίζας και τη μετακινούμε όπως επίσης λύνουμε και όλες τις βίδες  της περιμέτρου του κιβωτίου (Εικόνες 7, 8 και 9).
​​​​​​​

Audi_A4_B6_005.jpg

Αφαιρέσαμε την κάτω αντλία λύνοντας τις 2 βίδες της και μετά ξεκινήσαμε να λύνουμε τα ημιαξόνια (Εικόνες 10 - 14).
​​​​​​​

Audi_A4_B6_006.jpg

Αφού αφαιρέσαμε και τις ντίζες,λύσαμε τις 6 βίδες torx ανά ημιαξόνιο και την αλουμινένια πίσω γέφυρα το εμπρόσθιου συστήματος κρεμώντας τη πάνω στην εξάτμιση (Εικόνα 15).
​​​​​​​

Audi_A4_B6_007.jpg

Βγάζοντας με προσοχή το κιβώτιο παρατηρούμε ότι και το προηγούμενο σετ συμπλέκτη αλλά και το βολάν, είναι της LuK (Εικόνες 16, 17 και 18).

Προχωράμε σε εξαγωγή του παλιού διχάλου,ρουλεμάν, οδηγού και της μπίλιας και καθαρίζουμε προσεκτικά τη χελώνα από τα υπολείμματα, τυχόν λάδια ή γράσο (Εικόνα19).

​​​​​​​

Audi_A4_B6_008.jpg

Το ίδιο κάνουμε αφαιρώντας το πλατώ,το δίσκο (ο οποίος έχει ταλαιπωρηθεί αρκετά) και το βολάν (Εικόνες 20 - 24).
​​​​​​​

Audi_A4_B6_009.jpg

Σε αυτό το σημείο θα ήταν ιδανικό να αντικαταστήσουμε και την τσιμούχα του στροφάλου,ανεξάρτητα με το αν υπάρχει διαρροή μιας και θα αργήσει η επόμενη εξαγωγή του κιβωτίου (Εικόνα 25).

​​​​​​​

Audi_A4_B6_0010.jpg

Παρατηρούμε ότι η επιφάνεια τριβής του δίσκου δεν έχει ομοιομορφία φθοράς αλλά και ότι ο δίσκος είναι «καρφωμένος», ενδεχομένως από παλιότερη αλλαγή που έχει προηγηθεί.

Εδώ να σημειωθεί ότι το σκορτσάρισμα είναι σίγουρο ότι προήλθε από εκείνο το σημείο καθώς η πλειοψηφία επισκευαστών συμπλέκτη, δε μπαίνει στη διαδικασία ή δεν έχει τα μέσα να ελέγξει σωστά έναν μεταχειρισμένο συμπλέκτη και απλά τον «καρφώνει» (Εικόνα 26).
​​​​​​​

Audi_A4_B6_0011.jpg

Σημαντικό επίσης είναι να αναφερθεί η μονόπλευρη φθορά του διχάλου και του ρουλεμάν,τα οποία θα πρέπει μαζί με το χωνάκι-οδηγό του ρουλεμάν, να αλλάζονται με κάθε αλλαγή του συμπλέκτη (Εικόνες 27, 28, 29 και 30).

Σχετικά με το βολάν, αξίζει να σημειωθεί ότι έχει δημιουργηθεί μια εφαρμογή δωρεάν για όλα τα κινητά (DMF Checkpoint), η οποία εισάγοντας το κωδικό του βολάν, μπορεί κάποιος να έχει πρόσβαση σε στοιχεία ελέγχου και να βγάλει ασφαλές συμπέρασμα για τη κατάστασή του εκείνη τη στιγμή πάνω στο αυτοκίνητο.

Στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο λοιπόν, η εφαρμογή μας δίνει τα παρακάτω στοιχεία: Μέγιστη γωνία ελευθερίας – 15 μοίρες ή 6 δόντια και μέγιστος αξονικός τζόγος 1,6 mm
(Εικόνα 31).
​​​​​​​

Audi_A4_B6_0012.jpg

Ελέγχοντας με το ειδκό εργαλείο διαπιστώνεται ότι είναι εκτός ορίων και πρέπει να αντικατασταθεί (Εικόνες 32 - 36).

Συμπερασματικά μπορούμε να πούμε ότι εντοπίστηκαν και οι 2 αιτίες των συμπτωμάτων.
​​​​​​​

Audi_A4_B6_0013.jpg

Χρησιμοποιώντας σφραγιστικό σπειρωμάτων και δυναμόκλειδο,τοποθετούμε το καινούργιο χωνάκι-οδηγό στο κιβώτιο καθώς και τη νέα έδρασή μαζί με το δίχαλο του συμπλέκτη (Εικόνες 37 και 38).
​​​​​​​

Audi_A4_B6_0014.jpg

Από την πλευρά του κινητήρα το μόνο που χρειάζεται είναι η τοποθέτηση του σετ βολάν-συμπλέκτη και η σύσφιξη του με τη κατάλληλη ροπή η οποία περιέχει και μοίρες και περιέχονται στην παραπάνω εφαρμογή για διευκόλυνση των συνεργείων (Εικόνες 39 - 41).
​​​​​​​

Audi_A4_B6_0015.jpg

Σε αυτό το σημείο, και χρησιμοποιώντας του ειδικό εργαλείο, γίνεται αντιληπτό ότι ο δίσκος είναι 100% κεντραρισμένος με το πλατώ και κατ επέκταση και με το κιβώτιο, όπου και η τοποθέτησή του έγινε πολύ εύκολα (Εικόνες 42 - 44).


Επαναλαμβάνουμε ότι η επαγγελματική και σωστή προσέγγιση στην εργασία αντικατάστασης συμπλέκτη περιλαμβάνει το βολάν, το δίσκο,το πλατώ, το ρουλεμάν, το δίχαλο, τη μπίλια και τον οδηγό-χωνάκι του ρουλεμάν.

Με αντίστροφη, λοιπόν, σειρά γίνεται η επανατοποθέτηση του κιβωτίου η οποία χρειάστηκε περίπου 1 ώρα εργασίας.

Για μια ακόμα φορά ο όμιλος Schaeffler και η LuK πρωτοπορούν προσφέροντας ολοκληρωμένες λύσεις επισκευής με ποιοτικά εξαρτήματα και εξοικονόμηση χρόνου για το συνεργείο και τους πελάτες τους.