Κιτ FEAD (Front End Auxiliary Drive)

Οδηγίες τοποθέτησης – Σωστές πρακτικές
BMW_118d_001.jpg

Αντικατάσταση ιμάντα Poly-V,των ρουλεμάν και των τεντωτήρων του, αντλίας νερού και αντικατάσταση τροχαλίας δυναμό με καστάνια (OAP)

Στο παρακάτω τεχνικό άρθρο γίνεται αναφορά στο BMW 118d, με κινητήρα 2000 κ.εκ.     

Η ΙΝΑ για μια ακόμη φορά πρωτοπορεί και συνδυάζει την απαράμιλλη ποιότητα πρώτης τοποθέτησης ΟΕΜ με την τεχνογνωσία των αναγκών του aftermarket σε ένα κιτ που περιλαμβάνει ότι είναι απαραίτητο για την αλλαγή της αντλίας νερού ή και του εξωτερικού ιμάντα poly V.

Στα κιτ FEAD (Front End Auxiliary Drive) της ΙΝΑ που αφορούν τους ιμάντες poly V και τα εξαρτήματά τους περιλαμβάνεται ότι είναι απαραίτητο για μια ορθή τεχνικά επισκευή, με τα σωστά εξαρτήματα και ανταγωνιστική τιμή.

Στο εν λόγω αυτοκίνητο, ένα BMW 118D με 2λιτρο κινητήρα, ο ιμάντας Poly-V είχε διανύσει αρκετά χιλιόμετρα και εκτός του θορύβου που έκανε λόγω φθοράς, είχε αρχίσει και ο τεντωτήρας να χτυπάει, κάνοντας ακόμα πιο αναγκαίο το να αντικατασταθεί επιπρόσθετα και η εργοστασιακή τροχαλία του δυναμό με μια ΟΑΡ, που συμπεριλαμβάνεται πλέον στο αντίστοιχο κιτ FEAD της ΙΝΑ.
​​​​​​​
Το κιτ FEAD της ΙΝΑ, για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, περιλαμβάνει, την αντλία νερού, τα αντίστοιχα o-rings της αντλίας αλλά και του θερμοστάτη, τον τεντωτήρα του ιμάντα, τα δύο ελεύθερα ρουλεμάν του, την τροχαλία δυναμό με καστάνια (ΟΑΡ) και φυσικά τον ιμάντα poly-V (εικόνα 1).
​​​​​​​

BMW_118d_002.jpg

Ξεκινώντας τις εργασίες αντικατάστασης, θα πρέπει να κάνουμε χώρο, ώστε να δουλέψουμε άνετα. Αφαιρούμε λοιπόν πρώτα, το πλαστικό πάνω μέρος της εισαγωγής αέρα, που βρίσκεται πάνω από το ψυγείο με τις δύο torx βίδες (εικόνα 2a) και στη συνέχεια ολόκληρο το κουτί του φίλτρου αέρα με τη βίδα 10 χιλιοστών στα αριστερά (εικόνα 2b). Κατόπιν, αφού πρώτα αποσυνδέσουμε τη πρίζα του αισθητήρα μάζας αέρα, ξεκουμπώνουμε ολόκληρη τη βάση του φίλτρου, και αποσυνδέουμε τον σωλήνα της εισαγωγής.
​​​​​​​

BMW_118d_003.jpg

Στη συνέχεια, ξεβιδώνουμε τις δύο βίδες torx (εικόνα 3), στο πάνω μέρος του πλαστικού πλαισίου της βάσης των βεντιλατέρ του ψυγείου νερού και τραβώντας το προς τα πάνω το «ξεσυρταρώνουμε» από το ψυγείο μέσω δύο κλιπ (εικόνα 4). Έτσι παίρνουμε στα χέρια μας ολόκληρη τη βάση στήριξης των βεντιλατέρ μαζί με αυτά, αφού φροντίσουμε να αποσυνδέσουμε και την πρίζα των βεντιλατέρ στο πάνω μέρος του πλαστικού καλύμματος (εικόνα 5).

​​​​​​​

Με αυτόν τον τρόπο, δημιουργήσαμε, στη περιοχή του ιμάντα και της αντλίας νερού χώρο, για να δουλέψουμε άνετα και σωστά.
 

BMW_118d_004.jpg

Έχοντας τώρα άνεση κινήσεων, μπορούμε να ξεκινήσουμε την εργασία αντικατάστασης των εξαρτημάτων που περιγράψαμε στην αρχή.

Αρχικά, θα πρέπει να αφαιρέσουμε τον ιμάντα χρησιμοποιώντας ένα κλειδί 16 χιλιοστών γυρνώντας δεξιόστροφα τον τεντωτήρα. Εδώ θα παρατηρήσουμε εδώ ότι δεν μπορούμε να αφαιρέσουμε τον τεντωτήρα αν πρώτα δε βγάλουμε το μικρό ελεύθερο ρουλεμάν του ιμάντα, το οποίο εμποδίζει την εξαγωγή του (εικόνα 6).


Η σειρά εξαγωγής λοιπόν, έχει ως εξής:
Αφαιρούμε πρώτα τον ιμάντα, μετά το μικρό ελεύθερο ρουλεμάν, στη συνέχεια το μεγάλο ρουλεμάν και τέλος τον τεντωτήρα. Φυσικά δε θα πρέπει να ξεχάσουμε να αφαιρέσουμε και τα πλαστικά καπάκια των ελεύθερων ρουλεμάν ώστε να αποκτήσουμε πρόσβαση και στην κεντρική βίδα που τα συγκρατεί.

Αντίστροφη ακριβώς σειρά, ακολουθούμε κατά την τοποθέτηση όλων αυτών των εξαρτημάτων.
​​​​​​​
Σαν σημείωση θα πρέπει να αναφέρουμε ότι ο τεντωτήρας έχει μόνο μία θέση τοποθέτησης και συγκεκριμένα στο πίσω μέρος του, ο πείρος-οδηγός θα πρέπει να βρίσκεται περίπου στο πάνω μέρος του, καθώς υπάρχει αντίστοιχη οπή στη πλευρά του κινητήρα. Αν μπει σε λάθος θέση, δε θα κουμπώσει σωστά και πιθανόν να σπάσει αν προσπαθήσουμε να τον σφίξουμε εκτός θέσης (εικόνα 7).
 

BMW_118d_005.jpg

Στη συνέχεια θα πρέπει να λύσουμε τις τέσσερις βίδες των 10 χιλιοστών σύνδεσης του θερμοστάτη με την αντλία νερού (εικόνα 8) και προσεκτικά να αφαιρέσουμε τον θερμοστάτη ο οποίος απλά κουμπώνει στη πλευρά του σωλήνα νερού. Φυσικά αφαιρούμε και τη λαστιχένια φλάντζα του η οποία πρέπει να αλλαχθεί με τη νέα που περιλαμβάνεται στο σετ. Η σωστή επισκευή φυσικά, περιλαμβάνει και την αντικατάσταση του θερμοστάτη, αλλά στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο είχε αλλαχθεί πριν μερικά χιλιόμετρα λόγω προβλήματος που παρουσιάστηκε σε αυτόν.
​​​​​​​
Κατόπιν θα πρέπει να ξεβιδώσουμε 7 βίδες των 10 χιλιοστών που αποτελούν και τη περίμετρο της αντλίας νερού (εικόνα 9) και προσεκτικά να την ξεκολλήσουμε από τον κορμό. Παράλληλα θα πρέπει να κάνουμε έναν οπτικό έλεγχο στην επιφάνεια του κινητήρα για τυχόντα σημάδια η ίχνη που χρήζουν καθαρισμό (εικόνα 10).
 

BMW_118d_006.jpg

Αφού εφαρμόσουμε προσεκτικά το καινούργιο o-ring πάνω στην νέα αντλία και ελέγξουμε την επιφάνεια εφαρμογής της, την τοποθετούμε σφίγγοντας τις 7 βίδες της περιμέτρου της. Το ίδιο κάνουμε και στο σημείο που αυτή συνδέεται με τον θερμοστάτη, σφίγγοντας τις υπόλοιπες 4 βίδες, αφού βέβαια εφαρμόσουμε και εκεί το νέο o-ring που υπάρχει μέσα στο σετ.
​​​​​​​
Τέλος, όσον αφορά την αντικατάσταση της τροχαλίας του δυναμό, αφού ξεβιδώσουμε την παλιά (εικόνα 11) και τοποθετήσουμε την καινούργια που περιέχει το κιτ FEAD της ΙΝΑ (εικόνα 12), τη σφίγγουμε, στα 85 Nm όπως πάντα, χρησιμοποιώντας τα εργαλεία που βρίσκουμε μέσα στο σετ ειδικών εργαλείων ΟΑΡ της ΙΝΑ.
 

BMW_118d_007.jpg

Εκτός από οπτική, η διαφορά στη λειτουργία του κινητήρα είναι άμεσα αντιληπτή μετά την αλλαγή της τροχαλίας.(εικόνα 13).

Τελειώνοντας θα πρέπει να συμβουλευτούμε και να ακολουθήσουμε την οδηγίες «χωρίς λόγια» που περιλαμβάνονται μέσα σε κάθε κουτί εξαρτημάτων της Schaeffler,οι οποίες στη συγκεκριμένη περίπτωση αναφέρουν τη διαδρομή του ιμάντα μεταξύ των εξαρτημάτων του, που ακολουθείται στο συγκεκριμένο σύστημα (εικόνα 14).

Τέλος, δε θα πρέπει να ξεχάσουμε να συμπληρώσουμε το αντιψυκτικό που χύθηκε κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας και να προβούμε σε σωστή εξαέρωση του κυκλώματος.