Προσφέρει πολλά – Ο Μετατροπέας Ροπής

00082328 Wandler-mit-FKP.jpg
00082328 0001A926-s04-3c-0o-0o.jpg
Οι υψηλές απαιτήσεις σχετικά με λύσεις εξοικονόμησης καυσίμου, για τους κινητήρες των οχημάτων, θα οδηγήσουν μελλοντικά σε αυξημένη χρήση των αυτόματων κιβωτίων ταχυτήτων. Αυτό κατέστη εφικτό μέσω των ολοένα και πιο ισχυρών κιβωτίων ταχυτήτων και των πρωτοποριακών πλέον μετατροπέων ροπής.

Οι σύγχρονοι μετατροπείς, καθιστούν πλέον εφικτό τον συνδυασμό της εξαιρετικής οδηγικής άνεσης, με την ελάχιστη κατανάλωση καυσίμου. Αυτό δεν ίσχυε πάντα. Τα οχήματα με αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων, είχαν μακρόχρονη φήμη, ότι δεν είναι ιδιαιτέρως οικονομικά, όσον αφορά το καύσιμο.

Τι άλλαξε, όμως, τα τελευταία χρόνια στο πεδίο τεχνολογίας των μετατροπέων ροπής;

Πώς ο μετατροπέας ροπής έγινε πιο αποδοτικός;

Αυτό εξηγείται συνοπτικά κοιτάζοντας πίσω.

Η λειτουργία του μετατροπέα ροπής, βασίζεται στην αρχή της υδροδυναμικής μετάδοσης της ισχύος. Ένα από τα πλεονεκτήματα αυτής της έμμεσης μετάδοσης, είναι η εξαιρετική απόσβεση των στρεπτικών κραδασμών. Το μειονέκτημα είναι, ότι η ολίσθηση προκαλεί μερική απώλεια της ισχύος μετάδοσης της κίνησης στον μετατροπέα ροπής. Τα μέχρι και πριν λίγα χρόνια, αυτόματα οχήματα, μπορεί να ήταν άνετα, αλλά ήταν σίγουρο ότι θα κατανάλωναν περισσότερο καύσιμο.

Η εξάπλωση των αυτόματων οχημάτων ξεκίνησε στην Αμερική, τη δεκαετία του 1940. Η κατανάλωση καυσίμου δεν ήταν ακόμα σημαντική εκεί.
Στη διάρκεια της δεκαετίας του 1960, το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, έγινε διάσημο στην Ευρώπη. Η τεχνολογία του μετατροπέα ροπής, άλλαξε ελάχιστα στο ενδιάμεσο. Αλλά με την πάροδο του χρόνου, οι απαιτήσεις για αυξημένη απόδοση έγιναν ολοένα και πιο κυρίαρχες.

Στη δεκαετία του 1980, το γεγονός αυτό προκάλεσε την ενσωμάτωση ενός μηχανικού συμπλέκτη στον μετατροπέα ροπής. Οι φάσεις ολίσθησης και η επακόλουθη κατανάλωση μπορούσαν να μειωθούν, ασφαλίζοντας εσωτερικά τον μετατροπέα ροπής. Η χρήση αυτού του συστήματος, το οποίο ήταν ακόμα πολύ περιορισμένο, οδήγησε σε σημαντική εξοικονόμηση καυσίμου. Προκειμένου να μειώνεται περαιτέρω η κατανάλωση καυσίμου, ο μηχανικός συμπλέκτης έπρεπε να ενεργοποιείται συχνά. Ως αποτέλεσμα, οι ιδιότητες απόσβεσης του μετατροπέα, ακυρώνονταν σε αυτές τις φάσεις. Η λειτουργία κλειδώματος προκαλούσε δυσάρεστους στρεπτικούς κραδασμούς όλο και πιο συχνά, οι οποίοι μεταφέρονταν από τον κινητήρα στο σύστημα μετάδοσης κίνησης. Για να αντιμετωπιστεί αυτό, η LuK σχεδίασε τον πρώτο στρεπτικό αποσβεστήρα για μετατροπείς ροπής το 1983.

Για τη διατήρηση της ελκυστικότητας του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, παρά την αυξημένη περιβαλλοντική συνείδηση και την πιο αυστηρή νομοθεσία περί εκπομπών, η χρήση του μηχανικού συμπλέκτη, επεκτεινόταν συνεχώς. Αυτό ήταν εφικτό μόνο μέσω της συνεχούς, περαιτέρω εξέλιξης των συστημάτων απόσβεσης. Η Schaeffler, είναι σε θέση να αξιοποιήσει τις εμπειρίες της στον τομέα της απόσβεσης των στρεπτικών κραδασμών, σε δίσκους συμπλέκτη και Βολάν Διπλής Μάζας (ΒΔΜ). Ιδανικό παράδειγμα είναι το εξής: Η απόσβεση στρεπτικών κραδασμών μέσω φυγόκεντρων αποσβεστήρων τύπου εκκρεμούς, όπως χρησιμοποιείται σε ορισμένα ΒΔΜ, διατίθεται επίσης σε αποσβεστήρες στρεπτικών κραδασμών στους σύγχρονους μετατροπείς ροπής. 
​​​​​​​
Μάθετε περισσότερα σχετικά με τις επαγγελματικές μας λύσεις επισκευής για μετατροπείς ροπής εδώ.