Volkswagen Crafter 2.0 TDI Ιμάντας χρονισμού

Figure-00.jpg
Figure-0.jpg
Εικόνα 1

Εικόνα 1

Εικόνα 2

Εικόνα 2

Εικόνα 3

Εικόνα 3

Εικόνα 4

Εικόνα 4

Εικόνα 5

Εικόνα 5

Εικόνα 6

Εικόνα 6

Εικόνα 7

Εικόνα 7

Εικόνα 8

Εικόνα 8

Ο Alistair Mason του REPXPERT, αντικαθιστά τον ιμάντα χρονισμού και την αντλία ψυκτικού υγρού σε ένα Volkswagen Crafter του 2015, το οποίο διαθέτει κινητήρα common rail 2.0 TDI.

Το συνιστώμενο, προγραμματισμένο σέρβις για τον ιμάντα χρονισμού είναι στα 80,000 μίλια (128.000 χλμ.) ή 4 χρόνια (όποιο προκύψει νωρίτερα), ενώ με περισσότερα από 55,000 Volkswagen Crafter στους δρόμους της Αγγλίας αυτήν τη στιγμή, αποτελεί μια εξαιρετική επισκευή για όλα τα ανεξάρτητα συνεργεία. Οι συνιστώμενες ώρες εργασίας για αυτή την επισκευή είναι 3,30 και με ελάχιστα ειδικά εργαλεία και μικρή καθοδήγηση, θα μπορούσε να είναι μια επικερδής εργασία.

Ολοκληρωμένες οδηγίες για το συνεργείο και τεχνικά φυλλάδια διατίθενται στο σύστημα πληροφόρησης των συνεργείων στο REPXPERT της Schaeffler.

Κατά την αντικατάσταση του ιμάντα χρονισμού, συνιστάται ιδιαιτέρως να τηρούνται οι οδηγίες της Schaeffler 4T:
 
  • Θερμοκρασία – Βεβαιωθείτε ότι ο κινητήρας βρίσκεται σε θερμοκρασία περιβάλλοντος.
  • Εργαλεία – Χρησιμοποιείτε πάντα τα σωστά εργαλεία για τον χρονισμό του κινητήρα.
  • Ροπή – Χρησιμοποιείτε πάντα ένα καλιμπραρισμένο δυναμόκλειδο και βίδες σύσφιξης σύμφωνα με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή.
  • Τάση – Η τάση του ιμάντα, πρέπει να είναι σωστά ρυθμισμένη.

​​​​​​​Για αυτή την επισκευή, χρησιμοποιήθηκε ο παρακάτω εξοπλισμός συνεργείου:
 
  • Εργαλεία χρονισμού/ασφάλισης κινητήρα.
  • Καλιμπραρισμένο δυναμόκλειδο.
  • Σύστημα αποστράγγισης/συλλογής ψυκτικού υγρού.

Για αυτή την προγραμματισμένη επισκευή, η πλειοψηφία των εργασιών διεξάγεται από το επάνω μέρος του χώρου κινητήρα, με αποτέλεσμα να μην απαιτείται ανύψωση του οχήματος. Με τον κινητήρα σε θερμοκρασία περιβάλλοντος, ανοίξτε το καπό και αφαιρέστε το συγκρότημα του φίλτρου αέρα (εικόνα 1) αποσυνδέοντας τις 2 πρίζες, απασφαλίστε το στόμιο πλήρωσης λαδιού και το σημείο υποβοήθησης εκκίνησης, αποσυνδέστε τους δύο σωλήνες της εισαγωγής του αέρα, ανασηκώστε το μπροστινό μέρος του συγκροτήματος του φίλτρου για να το απομακρύνετε από τις λαστιχένιες ροδέλες και, στη συνέχεια, ωθήστε το προς τα μπροστά για να το αφαιρέσετε από τα πίσω σημεία στερέωσης. Μόλις αφαιρεθεί, αποθηκεύστε το σε ασφαλές μέρος. Με αυτό τον τρόπο,  παρέχεται πλέον καλύτερη πρόσβαση στην περιοχή του ιμάντα χρονισμού. Έπειτα, αφαιρέστε τον ανεμιστήρα, εάν δεν υπάρχει επαρκής χώρος για να αφαιρεθεί, αφαιρέστε τις τρεις βίδες από τη βάση τοποθέτησης και τοποθετήστε προσεκτικά το συγκρότημα του ανεμιστήρα στο πλαίσιο του ψυγείου. Προτού αφαιρέσετε τον βοηθητικό μηχανισμό κίνησης με ιμάντα, λασκάρετε τις τέσσερις βίδες που συγκρατούν την κάτω τροχαλία (εικόνα 2), μόλις τις λασκάρετε, στρέψτε τον τεντωτήρα του εξωτερικού ιμάντα δεξιόστροφα, και ενώ είναι χαλαρός, αφαιρέστε τον ιμάντα και, στη συνέχεια, την κάτω τροχαλία. Σε αυτό το σημείο, ελέγξτε την καταλληλότητα και τη σωστή λειτουργία του τεντωτήρα του εξωτερικού ιμάντα και της τροχαλίας του δυναμό με καστάνια, και ενδεχομένως αντικαταστήστε τα.
​​​​​​​
Αφαιρέστε τώρα τα καλύμματα του ιμάντα χρονισμού, απασφαλίστε και αφαιρέστε το επάνω κάλυμμα, έπειτα αφαιρέστε τις πέντε βίδες από το κάτω κάλυμμα και αφαιρέστε το, χρησιμοποιώντας ένα εργαλείο 19mm στη βίδα του στροφαλοφόρου άξονα, περιστρέψτε τον κινητήρα δεξιόστροφα μέχρι ο πείρος ασφάλισης να μπορεί να εισαχθεί στην τροχαλία του εκκεντροφόρου άξονα (εικόνα 3), ελέγξτε την ευθυγράμμιση της τροχαλίας του στροφαλοφόρου άξονα και ασφαλίστε την με το ειδικό εργαλείο (εικόνα 4). Η τροχαλία μπορεί πλέον να ασφαλιστεί για την αντλία καυσίμου υψηλής πίεσης (εικόνα 5). Λασκάρετε τις τρεις βίδες συγκράτησης της τροχαλίας του εκκεντροφόρου άξονα και τις τρεις βίδες συγκράτησης για την τροχαλία της αντλίας καυσίμου υψηλής πίεσης, λασκάρετε το παξιμάδι του τεντωτήρα του ιμάντα χρονισμού και περιστρέψτε το έκκεντρο του τεντωτήρα, αριστερόστροφα. Όταν ο ιμάντας χρονισμού είναι χαλαρός, μπορεί να αφαιρεθεί από τον κινητήρα.
​​​​​​​
Στη σημερινή εποχή, πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι η χρήση των βιδών διαστολής και των μίας χρήσης, αυτασφαλιζόμενων εξαρτημάτων γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλής. Το κιτ ιμάντα χρονισμού της INA, περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα εξαρτήματα για αυτή την επισκευή.

Ξεκινώντας από το επάνω μέρος, αντικαταστήστε τις τρεις βίδες που συγκρατούν την τροχαλία του εκκεντροφόρου, αντικαταστήστε την επάνω αδρανή τροχαλία και τη βίδα, αντικαταστήστε τις βίδες της τροχαλίας της αντλίας καυσίμου υψηλής πίεσης και έπειτα, αφαιρέστε τη μεγάλη αδρανή τροχαλία. Όταν έχει αφαιρεθεί αυτή η τροχαλία, παρέχεται εύκολη πρόσβαση για την αντικατάσταση της αντλίας ψυκτικού υγρού. Εφόσον είναι εφικτό, αποστραγγίστε το ψυκτικό υγρό σε ένα σύστημα αποστράγγισης/συλλογής ψυκτικού υγρού και, στη συνέχεια, αφαιρέστε τις τρεις βίδες συγκράτησης από την αντλία και κατόπιν την αντλία. Βεβαιωθείτε ότι το σημείο τοποθέτησης της αντλίας και του ιμάντα χρονισμού είναι καθαρό και στεγνό, επαλείψτε μια ελαφριά στρώση σιλικονούχου γράσου στην καινούρια φλάντζα της αντλίας και εισάγετέ την στο μπλοκ του κινητήρα. Μόλις βιδωθεί στη θέση της, συσφίξτε σύμφωνα με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή και έπειτα, τοποθετήστε την καινούρια αδρανή τροχαλία και τη βίδα.

Στο κιτ ιμάντα χρονισμού της INA, διατίθενται δύο καινούριοι πείροι. Συνιστάται ανεπιφύλακτα η αντικατάσταση των παλιών πείρων, καθώς έχουν την τάση να διαστέλλονται. Αντικαταστήστε τον πείρο για τον τεντωτήρα και την κάτω αδρανή τροχαλία. Αυτό μπορεί να πραγματοποιηθεί, χρησιμοποιώντας έναν εξολκέα πείρων ή δύο παξιμάδια ασφάλισης ταυτόχρονα (εικόνα 6). Κατά την τοποθέτηση των καινούριων πείρων, βεβαιωθείτε ότι τους έχετε συσφίξει σύμφωνα με τις συστάσεις του κατασκευαστή. Μόλις τις συσφίξετε, τοποθετήστε τον καινούριο τεντωτήρα διασφαλίζοντας ότι έχει τοποθετηθεί η θήκη τοποθέτησης και, στη συνέχεια, τοποθετήστε την κάτω αδρανή τροχαλία. Συσφίξτε τις βίδες όπως προβλέπεται, αφήνοντας ελεύθερα το έκκεντρο, τις βίδες της τροχαλίας της αντλίας καυσίμου υψηλής πίεσης και το παξιμάδι του τεντωτήρα, ώστε οι τροχαλίες και ο ιμάντας να μπορούν να περιστραφούν. Μετακινήστε και τις δύο τροχαλίες δεξιόστροφα, μέχρι να βρίσκονται αντίθετα από τα στοπ τους.

Τοποθετήστε τον καινούριο ιμάντα χρονισμού, ξεκινώντας από τον στροφαλοφόρο άξονα με κατεύθυνση προς τα δεξιά και ολοκληρώστε, ωθώντας τον ιμάντα στη μεγάλη αδρανή τροχαλία. Μόλις ο ιμάντας τοποθετηθεί σωστά, τεντώστε τον τεντωτήρα στρέφοντας το έκκεντρό του δεξιόστροφα, μέχρι να ευθυγραμμιστούν οι δύο δείκτες (εικόνα 7). Μόλις ευθυγραμμιστούν, συσφίξτε το παξιμάδι με τη συνιστώμενη ροπή. Έπειτα, το έκκεντρο και οι τροχαλίες της αντλίας θα πρέπει να βρίσκονται στην κεντρική θέση πάνω στις οπές των βιδών τους. Σε διαφορετική περίπτωση, ρυθμίστε τη θέση του ιμάντα στην τροχαλία και τεντώστε ξανά. Μόλις βεβαιωθείτε, συσφίξτε τις βίδες του έκκεντρου και των τροχαλιών της αντλίας με τη συνιστώμενη ροπή.

Αφαιρέστε τους πείρους ασφάλισης από το έκκεντρο και τις τροχαλίες της αντλίας καυσίμου υψηλής πίεσης και αφαιρέστε το εργαλείο ασφάλισης από την τροχαλία στροφάλου (εικόνα 8). Περιστρέψτε τον κινητήρα προς τη φορά περιστροφής κατά δύο πλήρεις περιστροφές και εισάγετε ξανά τα εργαλεία ασφάλισης. Με αυτό τον τρόπο, επιβεβαιώνεται ότι ο χρονισμός είναι σωστός. Επίσης, ελέγξτε εάν ο δείκτης στον τεντωτήρα εξακολουθεί να βρίσκεται στη σωστή θέση. Βεβαιωθείτε ότι έχετε συσφίξει σωστά όλα τα παξιμάδια/όλες τις βίδες και, στη συνέχεια, τοποθετήστε ξανά όλα τα εξαρτήματα ακολουθώντας την αντίστροφη σειρά. Κατά την τοποθέτηση του συγκροτήματος του ανεμιστήρα, τοποθετήστε μία βίδα και έπειτα, κατευθύνετε τη βάση στη θέση της, ώστε να μπορούν να τοποθετηθούν οι άλλες δύο βίδες. Χρησιμοποιείτε πάντα καινούριο ψυκτικό υγρό, όταν πληρώνετε εκ νέου το σύστημα ψύξης, διασφαλίζοντας ότι η ποσότητα είναι σωστή. Σε αυτή την επισκευή, αντικαταστήσαμε τον βοηθητικό μηχανισμό κίνησης με ιμάντα, καθώς συνιστάται κατά την αντικατάσταση του ιμάντα χρονισμού.

Ξεκινήστε το όχημα συμπληρώνοντας ψυκτικό υγρό. Μόλις η στάθμη σταθεροποιηθεί, διεξάγετε μια εκτεταμένη δοκιμαστική διαδρομή για να διασφαλίσετε ότι το σύστημα ψύξης έχει εξαερωθεί.
​​​​​​​
Πληροφορίες σχετικά με τα προϊόντα Schaeffler, τις οδηγίες τοποθέτησης, τους χρόνους επισκευής και πολλά περισσότερα, μπορείτε να βρείτε στην πύλη των συνεργείων REPXPERT www.repxpert.gr, ή καλέστε τη γραμμή τεχνικής υποστήριξης της Schaeffler.​​​​​